• Pridajte sa k nám

Základy kardia

Základy kardia

Ischemická choroba srdca je jednou z hlavných príčin úmrtí. Ak chcete toto riziko znížiť, zaraďte do svojho života pravidelné aeróbne cvičenie. Usilujte sa o aspoň 150 minút miernej intenzity aeróbnej aktivity, alebo 75 minút intenzívnej aeróbne aktivity týždenne. Striedajúca intenzívna aeróbna aktivita s miernejšou môže pomôcť zvýšiť váš potenciál spaľovať tuky.

Čo sa počíta ako mierna intenzity aeróbnej aktivity? Mala by to byť činnosť, pri ktorej vaše srdce bije trochu rýchlejšie, než je obvyklé. Stále by ste však mali byť schopní viesť konverzáciu, ale nemali by ste byť schopní spievať.

V dňoch, kedy by ste radšej uprednostnili intenzívnejšiu aktivitu by ste mali byť schopní povedať niekoľko slov naraz, a to bez nadýchnutia. Vhodné je plávanie, cyklistika, jogging, beh, alebo hra napríklad basketbalu po dobu 25 minút, trikrát týždenne.

Ak ste doteraz žili sedavým spôsobom života, začnite pomaly. Začnite pomaly a postupne zvyšuje ako intenzitu, tak i čas strávený cvičením. Ľudské telo sa prispôsobí prekvapivo dobre a rýchlo.

Kardiovaskulárne cvičenie ponúka mnoho výhod, z ktorých najväčšia je zvýšenie zdravie srdca. 150 minút miernej intenzity aeróbnej aktivity, alebo 75 minút intenzívnej aeróbnej aktivity za týždeň vám môže tiež pomôcť schudnúť a zbaviť sa stresu.

Dokonca aj keď ste zaneprázdnený, je dôležité, aby ste si našli čas na starostlivosť o seba. Pravidelné cvičenie k tomu samozrejme patrí. Dajte svojmu telu starostlivosť, ktorú potrebuje tým, že začleníte kondičný tréning do svojho života.

Zdielaj: